Програма «Говоримо англійською»


Програма «Говоримо англійською» за функціональним призначенням є учбово-пізнавальною, за формою організації – гуртковою, програма розрахована на п’ять років.
Програма «Говоримо англійською» призначена для школярів молодших, середніх та старших класів, а також обдарованих учнів, що цікавляться предметом, і направлена на забезпечення додаткової підготовки з англійської мови. Вивчення даного курсу актуальне у зв’язку з популярністю та необхідністю предмету «Іноземна мова» в сучасному житті.
Новизна даної програми полягає в тому, що вона розглядається як система використання англійської мови у розвитку індивідуальності гуртківця із застосуванням проектних, інтерактивних технологій.
Актуальність розробки та створення даної програми обумовлена аналізом ситуації, що склалася в практиці викладання іноземної мови в загальноосвітній школі, яка дозволяє виявити протиріччя між:
·                   вимогами програми загальноосвітніх установ і потребами учнів у додатковому мовному матеріалі та вживанні отриманих знань на практиці;
·                   умовами роботи у класно-урочній системі викладання іноземної мови та потребами учнів реалізувати свій творчий потенціал.
Актуальність даної програми обумовлена також її практичною значущістю. Діти можуть застосовувати отримані знання і практичний досвід у повсякденному житті.
Програма розрахована на п’ять років навчання для дітей віком від 9 до 17 років, складається з початкового та основного рівнів. Об’єм програми – 4 години на тиждень, 144 години на рік (для І, ІІ р.н. початкового рівня та І р.н. основного рівня) та 6 годин та тиждень, 216 годин на рік (для ІІ, ІІІ р.н. основного рівня). Рівень володіння англійською мовою наприкінці навчання в гуртку відповідає згідно з Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти рівню В1 (Elementary). Програма відповідає вимогам чинної програми з іноземних мов.
Програма є адаптованою. Створена на основі типових програм Міністерства освіти і науки України та авторських матеріалів
Основною метою даного курсу є виховання інтересу до вивчення іноземної мови, формування навиків самостійного вирішення комунікативних завдань англійською мовою, розширення ерудиції, кругозору; формування комунікативної компетенції; прийняття чужої культури.
Завдання курсу:
1.                Придбання основних країнознавчих знань про країни мови, що вивчається.
2.                Оволодіння дітьми  іноземною мовою в рамках  тем, що запропоновані програмою.
3.                Розвиток у дітей уваги, пам’яті, емоцій, уяви, мовлення, творчого мислення, комунікативних, пізнавальних і мовних здібностей.
Форми роботи гуртка:
·                   лекції та бесіди;
·                   ігри (рухливі, навчальні, пізнавальні, комунікативні, логічні, рольові, дидактичні, лінгвістичні);
·                   конкурси;
·                   вікторини ;
·                   урочні заняття,
·                   контрольні заняття.
Цілі гуртка англійської мови «Говоримо англійською»:
Практична:
·                   оволодіння мовним матеріалом для вільного спілкування в усному та писемному мовленні;
·                   уміння розуміти пісенний та поетичний матеріал;
·                   уміння виконувати проектні роботи, творчі завдання, складати та розгадувати ребуси та кросворди;
·                   оволодіння системою знань про культуру та традиції англомовних країн.
Освітня:
·                   формування комунікативних умінь: уміння слухати співрозмовника, реагувати на його мову, починати, підтримувати і завершувати розмову;
·                   формування особистості через залучення до культури і побуту іншого народу, через виховання доброзичливого, поважного ставлення до всіх людей, незалежно від мови, якою вони говорять, через вироблення норм поведінки в суспільстві;
·                   формування розуміння значення іноземної мови в суспільстві, залучення вихованців до діалогу культур.
Виховна:
·                   виховання культури спілкування;
·                   розширення світогляду;
·                   виховання естетичного сприйняття пісенно-поетичного матеріалу;
·                   виховання толерантного ставлення до інших культур, розвиток позитивних якостей;
·                   розвиток творчого рівня вихованців, артистизму.
Заняття проводяться в груповій формі, по чотири години на тиждень для груп І, ІІ р.н. початкового рівня та І р.н. основного рівня і по шість годин на тиждень для груп ІІ, ІІІ р.н. основного рівня.
·        Кількість учнів у групі – 15 чоловік (1-й рік навчання);
·        Кількість учнів у групі – 12 чоловік (2-й рік навчання);
·        Кількість учнів у групі – 10 чоловік (3-й рік навчання).
Програма є додатком до базового компоненту освіти, вона поглиблює та систематизує країнознавчі, граматичні, фонетичні та лінгвістичні знання. 
У результаті роботи над програмою учні повинні вміти вирішувати комунікативні завдання за темами курсу.
 Проведення позакласних заходів в оригінальній, пізнавально-розважальній  формі направлене на розвиток основних видів мовної діяльності та на формування асоціативного мислення, пам’яті, навичок спілкування в колективі, творчої ініціативи гуртківця.
 Творчий характер завдань, що пропонуються у ході спектаклів, ігор і змагань, сприяє:
·                   кращому запам’ятовуванню та засвоєнню різних граматичних структур;
·                   розширенню монологічного та діалогічного мовлення;
·                   а, також, відкриває широкі можливості для індивідуальної самостійної роботи гуртківця.
Величезну перевагу навчання іноземної мови дає розгляд цього навчального предмету в інтеграції з іншими. Інтеграція є однією з умов навчання, що забезпечує засвоєння іноземної мови школярами. Улюбленими видами діяльності дітей є спів, малювання, драматургія. Тому, при навчанні іноземної мови необхідний інтегрований підхід. Такі види діяльності, як художня, музична, трудова, ігрова при інтеграції їх у процесі вивчення іноземної мови стають одним із засобів вирішення учбових завдань.




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога