Програма «Говоримо англійською»
Програма «Говоримо англійською» за функціональним призначенням є
учбово-пізнавальною, за формою організації – гуртковою, програма розрахована на
п’ять років.
Програма «Говоримо англійською» призначена для школярів молодших, середніх
та старших класів, а також обдарованих учнів, що цікавляться предметом, і
направлена на забезпечення додаткової підготовки з англійської мови. Вивчення даного
курсу актуальне у зв’язку з популярністю та необхідністю предмету «Іноземна
мова» в сучасному житті.
Новизна даної програми полягає в тому, що вона розглядається як система
використання англійської мови у розвитку індивідуальності гуртківця із застосуванням
проектних, інтерактивних технологій.
Актуальність розробки та створення даної програми обумовлена аналізом
ситуації, що склалася в практиці викладання іноземної мови в загальноосвітній
школі, яка дозволяє виявити протиріччя між:
·
вимогами програми загальноосвітніх
установ і потребами учнів у додатковому мовному матеріалі та вживанні отриманих
знань на практиці;
·
умовами роботи у класно-урочній системі
викладання іноземної мови та потребами учнів реалізувати свій творчий
потенціал.
Актуальність даної програми обумовлена також її практичною значущістю. Діти
можуть застосовувати отримані знання і практичний досвід у повсякденному житті.
Програма
розрахована на п’ять років навчання для дітей віком від 9 до 17 років,
складається з початкового та основного рівнів. Об’єм програми – 4 години на
тиждень, 144 години на рік (для І, ІІ р.н. початкового рівня та І р.н.
основного рівня) та 6 годин та тиждень, 216 годин на рік (для ІІ, ІІІ р.н.
основного рівня). Рівень володіння англійською мовою наприкінці навчання в
гуртку відповідає згідно з Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти
рівню В1 (Elementary). Програма відповідає вимогам чинної програми з іноземних
мов.
Програма є адаптованою. Створена на основі типових програм Міністерства
освіти і науки України та авторських матеріалів
Основною метою даного курсу є виховання інтересу до вивчення іноземної
мови, формування навиків самостійного вирішення комунікативних завдань
англійською мовою, розширення ерудиції, кругозору; формування комунікативної
компетенції; прийняття чужої культури.
Завдання курсу:
1.
Придбання основних країнознавчих знань
про країни мови, що вивчається.
2.
Оволодіння дітьми іноземною мовою в рамках тем, що запропоновані програмою.
3.
Розвиток у дітей уваги, пам’яті, емоцій,
уяви, мовлення, творчого мислення, комунікативних, пізнавальних і мовних
здібностей.
Форми роботи гуртка:
·
лекції та бесіди;
·
ігри (рухливі, навчальні, пізнавальні,
комунікативні, логічні, рольові, дидактичні, лінгвістичні);
·
конкурси;
·
вікторини ;
·
урочні заняття,
·
контрольні заняття.
Цілі гуртка англійської мови «Говоримо англійською»:
Практична:
·
оволодіння мовним матеріалом для
вільного спілкування в усному та писемному мовленні;
·
уміння розуміти пісенний та поетичний
матеріал;
·
уміння виконувати проектні роботи,
творчі завдання, складати та розгадувати ребуси та кросворди;
·
оволодіння системою знань про культуру
та традиції англомовних країн.
Освітня:
·
формування комунікативних умінь: уміння
слухати співрозмовника, реагувати на його мову, починати, підтримувати і
завершувати розмову;
·
формування особистості через залучення
до культури і побуту іншого народу, через виховання доброзичливого, поважного
ставлення до всіх людей, незалежно від мови, якою вони говорять, через
вироблення норм поведінки в суспільстві;
·
формування розуміння значення іноземної
мови в суспільстві, залучення вихованців до діалогу культур.
Виховна:
·
виховання культури спілкування;
·
розширення світогляду;
·
виховання естетичного сприйняття
пісенно-поетичного матеріалу;
·
виховання толерантного ставлення до
інших культур, розвиток позитивних якостей;
·
розвиток творчого рівня вихованців,
артистизму.
Заняття проводяться в груповій формі, по чотири
години на тиждень для груп І, ІІ р.н. початкового рівня та І р.н. основного
рівня і по шість годин на тиждень для груп ІІ, ІІІ р.н. основного рівня.
·
Кількість учнів у групі – 15 чоловік
(1-й рік навчання);
·
Кількість учнів у групі – 12 чоловік
(2-й рік навчання);
·
Кількість учнів у групі – 10 чоловік
(3-й рік навчання).
Програма є додатком до базового компоненту освіти,
вона поглиблює та систематизує країнознавчі, граматичні, фонетичні та
лінгвістичні знання.
У результаті роботи над програмою учні повинні вміти
вирішувати комунікативні завдання за темами курсу.
Проведення позакласних заходів в оригінальній,
пізнавально-розважальній формі
направлене на розвиток основних видів мовної діяльності та на формування
асоціативного мислення, пам’яті, навичок спілкування в колективі, творчої
ініціативи гуртківця.
Творчий характер завдань, що
пропонуються у ході спектаклів, ігор і змагань, сприяє:
·
кращому запам’ятовуванню та засвоєнню
різних граматичних структур;
·
розширенню монологічного та діалогічного
мовлення;
·
а, також, відкриває широкі можливості
для індивідуальної самостійної роботи гуртківця.
Величезну перевагу навчання іноземної мови дає
розгляд цього навчального предмету в інтеграції з іншими. Інтеграція є однією з
умов навчання, що забезпечує засвоєння іноземної мови школярами. Улюбленими
видами діяльності дітей є спів, малювання, драматургія. Тому, при навчанні
іноземної мови необхідний інтегрований підхід. Такі види діяльності, як
художня, музична, трудова, ігрова при інтеграції їх у процесі вивчення
іноземної мови стають одним із засобів вирішення учбових завдань.
Комментарии
Отправить комментарий