Програма «Говоримо англійською»
Програма «Говоримо англійською» за функціональним призначенням є
учбово-пізнавальною, за формою організації – гуртковою, програма розрахована на
п’ять років.
Програма «Говоримо англійською» призначена для школярів молодших, середніх
та старших класів, а також обдарованих учнів, що цікавляться предметом, і
направлена на забезпечення додаткової підготовки з англійської мови. Вивчення даного
курсу актуальне у зв’язку з популярністю та необхідністю предмету «Іноземна
мова» в сучасному житті. 
Новизна даної програми полягає в тому, що вона розглядається як система
використання англійської мови у розвитку індивідуальності гуртківця із застосуванням
проектних, інтерактивних технологій.
Актуальність розробки та створення даної програми обумовлена аналізом
ситуації, що склалася в практиці викладання іноземної мови в загальноосвітній
школі, яка дозволяє виявити протиріччя між: 
·                  
вимогами програми загальноосвітніх
установ і потребами учнів у додатковому мовному матеріалі та вживанні отриманих
знань на практиці; 
·                  
умовами роботи у класно-урочній системі
викладання іноземної мови та потребами учнів реалізувати свій творчий
потенціал.
Актуальність даної програми обумовлена також її практичною значущістю. Діти
можуть застосовувати отримані знання і практичний досвід у повсякденному житті.
Програма
розрахована на п’ять років навчання для дітей віком від 9 до 17 років,
складається з початкового та основного рівнів. Об’єм програми – 4 години на
тиждень, 144 години на рік (для І, ІІ р.н. початкового рівня та І р.н.
основного рівня) та 6 годин та тиждень, 216 годин на рік (для ІІ, ІІІ р.н.
основного рівня). Рівень володіння англійською мовою наприкінці навчання в
гуртку відповідає згідно з Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти
рівню В1 (Elementary). Програма відповідає вимогам чинної програми з іноземних
мов.
Програма є адаптованою. Створена на основі типових програм Міністерства
освіти і науки України та авторських матеріалів
Основною метою даного курсу є виховання інтересу до вивчення іноземної
мови, формування навиків самостійного вирішення комунікативних завдань
англійською мовою, розширення ерудиції, кругозору; формування комунікативної
компетенції; прийняття чужої культури.
Завдання курсу:
1.               
Придбання основних країнознавчих знань
про країни мови, що вивчається.
2.               
Оволодіння дітьми  іноземною мовою в рамках  тем, що запропоновані програмою.
3.               
Розвиток у дітей уваги, пам’яті, емоцій,
уяви, мовлення, творчого мислення, комунікативних, пізнавальних і мовних
здібностей.
Форми роботи гуртка: 
·                  
лекції та бесіди; 
·                  
ігри (рухливі, навчальні, пізнавальні,
комунікативні, логічні, рольові, дидактичні, лінгвістичні); 
·                  
конкурси; 
·                  
вікторини ; 
·                  
урочні заняття, 
·                  
контрольні заняття. 
Цілі гуртка англійської мови «Говоримо англійською»: 
Практична: 
·                  
оволодіння мовним матеріалом для
вільного спілкування в усному та писемному мовленні; 
·                  
уміння розуміти пісенний та поетичний
матеріал; 
·                  
уміння виконувати проектні роботи,
творчі завдання, складати та розгадувати ребуси та кросворди; 
·                  
оволодіння системою знань про культуру
та традиції англомовних країн. 
Освітня: 
·                  
формування комунікативних умінь: уміння
слухати співрозмовника, реагувати на його мову, починати, підтримувати і
завершувати розмову; 
·                  
формування особистості через залучення
до культури і побуту іншого народу, через виховання доброзичливого, поважного
ставлення до всіх людей, незалежно від мови, якою вони говорять, через
вироблення норм поведінки в суспільстві; 
·                  
формування розуміння значення іноземної
мови в суспільстві, залучення вихованців до діалогу культур. 
Виховна: 
·                  
виховання культури спілкування; 
·                  
розширення світогляду; 
·                  
виховання естетичного сприйняття
пісенно-поетичного матеріалу; 
·                  
виховання толерантного ставлення до
інших культур, розвиток позитивних якостей; 
·                  
розвиток творчого рівня вихованців,
артистизму.
Заняття проводяться в груповій формі, по чотири
години на тиждень для груп І, ІІ р.н. початкового рівня та І р.н. основного
рівня і по шість годин на тиждень для груп ІІ, ІІІ р.н. основного рівня.
·       
Кількість учнів у групі – 15 чоловік
(1-й рік навчання);
·       
Кількість учнів у групі – 12 чоловік
(2-й рік навчання);
·       
Кількість учнів у групі – 10 чоловік
(3-й рік навчання).
Програма є додатком до базового компоненту освіти,
вона поглиблює та систематизує країнознавчі, граматичні, фонетичні та
лінгвістичні знання. 
У результаті роботи над програмою учні повинні вміти
вирішувати комунікативні завдання за темами курсу.
 Проведення позакласних заходів в оригінальній,
пізнавально-розважальній  формі
направлене на розвиток основних видів мовної діяльності та на формування
асоціативного мислення, пам’яті, навичок спілкування в колективі, творчої
ініціативи гуртківця.
 Творчий характер завдань, що
пропонуються у ході спектаклів, ігор і змагань, сприяє:
·                  
кращому запам’ятовуванню та засвоєнню
різних граматичних структур; 
·                  
розширенню монологічного та діалогічного
мовлення;
·                  
а, також, відкриває широкі можливості
для індивідуальної самостійної роботи гуртківця.
Величезну перевагу навчання іноземної мови дає
розгляд цього навчального предмету в інтеграції з іншими. Інтеграція є однією з
умов навчання, що забезпечує засвоєння іноземної мови школярами. Улюбленими
видами діяльності дітей є спів, малювання, драматургія. Тому, при навчанні
іноземної мови необхідний інтегрований підхід. Такі види діяльності, як
художня, музична, трудова, ігрова при інтеграції їх у процесі вивчення
іноземної мови стають одним із засобів вирішення учбових завдань.
Комментарии
Отправить комментарий