План проведення атестаційного заняття
керівника гуртка «Говоримо
англійською» Єфімової Т.І.
за
темою «Яскрава веселка. Всі кольори веселки»
« All colors
of the rainbow»
(початковий рівень, 1 рік навчання)
Дата, час проведення:20.12.2017
Час проведення: 14:30-16.30
Мета:
- пізнавальна: тренувати лексику з теми,
конструкції have / has, вивчити назви нових кольорів;
- розвивальна: розвивати пам'ять, увагу,
уміння побудувати діалогічне мовлення;
- виховна: виховувати вміння працювати у
групах та парах.
Завдання:
·
Навчити
гуртківців називати кольори веселки;
·
Розвивати
вміння у складанні речень;
·
Тренувати
навички читання, уміння вести спілкування англійською мовою.
Методи: робота в
групах, парах, навчальні
вправи, ігри, обговорення, демонстрація.
Тип заняття: комбінований
Форма заняття: групове
Обладнання: роздатковий матеріал, демонстраційний матеріал,кольорові
олівці та папір.
План заняття
Вступна
частина 15 хв
1.Greeting. Привітання 1 хв
2. Organizational moment - організаційний момент 2 хв
3. Warm up.
Актуалізація опорних знань 3 хв
4. Phonics song - фонетична
розминка 2 хв
5. Introduction of the new theme. Повідомлення
теми та мети заняття, очікуваних результатів 2хв
Основна частина. Main part
1.Підготовка до сприймання іншомовного матеріалу 2 хв
2. Висвітлення керівником матеріалу нової теми 5 хв
3. Тренування
вимови 3хв
4. Пісня 3хв
5. Оволодіння новими теоретичними
знаннями, ознайомлення з термінами 5 хв
6. Фізкультхфилинка.2 хв
7.Вправа. Прочитайте
і переведіть. 3 хв
8. Гра «Abra-ca-dabra game». 2 хв
9.Гра «I have got a…» 2 хв
10. Вірші
11.Гра: «Cross the River»
12. Підбиття підсумків першого заняття
Перерва 15 хв
Друга частина заняття:
12.Reading. Читання 15 хв
13. Describe the picture 10 хв
14. Письмо додаток 2. 5хв
Заключна частина: Conclusion.
1.Підведення підсумків заняття.Учитель будує
короткі діалоги з учнями . 10 хв
2. Загальний
підсумок заняття із зазначенням його позитивних та негативних моментів;3хв
3. Home task.
Повідомлення завдань на наступне заняття;1хв
4. Reflexion 2хв
5.Перерва 15 хв
Хід заняття
The procedure
of the lesson
1. Вступна частина
1.Greeting. Привітання
-Good day. I am glad to see you
Sit down, please.
2. Organizational moment.
Організаційний момент.( керівник запитує про погоду, який сьогодні день та хто
черговий)
Who is on duty today?
P1: May I? –Yes,
sure.
What is the day today?
P2:Today is Wednesday, the twentieth
of December
Thank you!
What is the weather like today?
P3:The weather is cold
P4:The weather is frosty
P5:The weather is cloudy
Good. You are right!
3.Warm up. Актуалізація опорних знань. (Керівник запитує як справи,
гуртківці відповідають, розповідаючи про свої почуття)
T: Let’s
remember what we have learnt before. I’ll ask you: how are you or
how do you feel, ok?
P: I’m fine(good,
great, wonderful, excellent, happy, sleepy, hungry)
T: Thank you
for your answers!
4. Phonics song. Фонетична розминка.
T: I can
offer you to sing a phonetic song about animals. Do you want?
https://www.youtube.com/watch?v=kxSWGIm2XtI
5. Introduction of the new theme.
Повідомлення теми та мети заняття.
(Керівник дає завдання,
вирішивши яке гуртківці здогадуються про тему заняття)
-OK, I will tell you some words and
you should find the odd one and write the first letter of this word on the blackboard.
Let`s start.
a. a book, a pen, a cat, a pencil- a
cat (C)
b. an orange, a mother, a sister, a
son- an orange (O)
c. a bedroom, a bathroom, a kitchen,
a lamp- a lamp (L)
d. Monday, Sunday, October,
Tuesday-October (O)
e. history, geography, art, umbrella-
umbrella (U)
f. spring, winter, summer, ruler-
ruler (R)
g. a school, a sister, a lesson, a
classroom- a sister (S)
Ok, what word have we got? Right you
are, colors. It`s the theme of our lesson. Today we are going to speak about
colors of the rainbow and you will work in groups. The
aim of uor lesson to learn colours, to sing songs, to learn poems, to read
text, match the words and do exercises.2. Основна частина. Main part
2.1.Підготовка
до сприймання іншомовного матеріалу.
(Гуртківці
пропонують правила поведінки на занятті)
T:Let`s get acquainted with the rules
of work in our group.
P1:listen to each other
P2:respect all ideas and opinions
P3:be friendly
2.2.Introduction of the new material. Висвітлення
керівником матеріалу нової теми
T: There are a lot of colours.
The
main colours are red, orange, yellow, green, blue, purple, white, grey,
black, brown, pink.
Each
colour has a meaning. Please, listen how we pronounce the colours
( Керівник зачтиує, як вимовляються кольори англійською
мовою. Далі гуртківці самостійно читають, користуючись транскрипцією)
red [red] — красный
1. orange
[‘ɔrɪnʤ] — оранжевый
2. yellow
[‘jeləu] — желтый
3. green
[gri:n] — зеленый
4. blue [bluː]
— голубой (синий)
5. purple
[‘pɜːpl] — фиолетовый
6. white
[wait] — белый
7. grey
[grei] — серый
8. black
[blæk] — черный
9. brown
[braun] — коричневый
10.
pink [pɪŋk] — розовый
(Керівник зачитує віршик, а учні повинні здогадатися
і назвати колір)
T: I’ll read you a poem and you
should guess the colour.
ЗНАЄМО НАСАМПЕРЕД
КОЛІР МАКУ БУДЕ RED.
КОЛІР КВІТКИ, ЩО ЛЮБЛЮ
ПО-АНГЛІЙСЬКІ БУДЕ BLUE
А ЗЕЛЕНИЙ МАНДАРИН
ПО -АНГЛІЙСЬКІ БУДЕ GREEN
ЧОРНИЙ-ЧОРНИЙ КІТ НАШ ДЖЕК
ПО -АНГЛІЙСЬКІ ЧОРНИЙ- BLACK
БІЛИЙ-БІЛИЙ КІТ НАШ КАЙТ
ПО - АНГЛІЙСЬКІ БІЛИЙ - WHITE
СУКНЯ Є У МІССІС ФРАУ
А КОРИЧНЕВИЙ ЦЕ BROWN
КОЛІР МАКУ БУДЕ RED.
КОЛІР КВІТКИ, ЩО ЛЮБЛЮ
ПО-АНГЛІЙСЬКІ БУДЕ BLUE
А ЗЕЛЕНИЙ МАНДАРИН
ПО -АНГЛІЙСЬКІ БУДЕ GREEN
ЧОРНИЙ-ЧОРНИЙ КІТ НАШ ДЖЕК
ПО -АНГЛІЙСЬКІ ЧОРНИЙ- BLACK
БІЛИЙ-БІЛИЙ КІТ НАШ КАЙТ
ПО - АНГЛІЙСЬКІ БІЛИЙ - WHITE
СУКНЯ Є У МІССІС ФРАУ
А КОРИЧНЕВИЙ ЦЕ BROWN
T:Yes, you are
right! Well done!
2.3. Тренування
вимови. Training the pronunciation( гуртківці 3 рази
повторюють за курівником кольори)
T:Repeat after me the colors three
times
The sky is blue
The sun is yellow
The night is black
The apple is red
The tree is green
The orange is orange
The snow is white
The mouse is grey
The chocolate is brown
The rose is pink
2.4.Пісня.The Colour Song
T: Let’s sing and danse together!
(Гуртківці встають,
співають та танцюють разом)
T: Do you like this video?
2.5. Оволодіння новими теоретичними знаннями,
ознайомлення з термінами Comprehension of the new lexis
T: I have one more task for you. Are
you ready?
You should add the colour. Please
read and translate.
Додайте
потрібний колір: white, grey, orange, blue. Прочитайте і переведіть.
1. Red and yellow make ____________.
2. Yellow
and ____________ make green.
3. Black
and white make _________.
4. Red
and_________make pink.
T: Thank you, my dear, it was perfect!
2.6. Physical
exercise
T:Let`s have a rest
Stand up, sit down, stand up
Clap, clap, clap
Point to the window, point to the
door
Point to the board, point to the
floor
Sit down, stand up
Clap, clap, clap
Thank you! Sit down.
2.7.
Вправа прочитайте та перекладіть.
T:Match the colors with their names. (Look,
read, choose) Додаток 1
2.8.
Abra-ca-dabra game.
Help a teacher to decrypt this words. (on
the blackboard: tehwi, alckd, lowely, georna leprup, nowbr)
Pupils should name all the colours correctly.
2.9.Гра I have got.( кожен
гуртківець називає іграшку та колір)
T: is
she/he right?
P: Yes,
she is/ no, he isn’t.
T: Thank
you.
2.10. Вірші
T: Do you want to tell colours poem?
T: Nice, thank you!
2.11.Гра: «Cross the River»
1) На підлозі малюють
за допомогою крейди звивисту рису (річку). Учні стоять по один бік «річки».
T:
T:
«If you are wearing red, you can pass”.
Діти, на яких є що-небудь червоне з одягу, перетинають «річку».
“If you’re wearing
black shoes, you can pass.”
“If you’re wearing white socks, you can pass.”
“If you’re wearing a yellow cap, you can pass.”
“If you’re wearing white socks, you can pass.”
“If you’re wearing a yellow cap, you can pass.”
2.12. Підбиття підсумків першого заняття
T: if the lesson was interesting, draw plus on
the blackboard, if it was boring – draw minus
( гуртківці роблять помітку на дошці: якщо сподобалося +, якщо ні -.
T: thank you for the lesson. You have a break!
Reading:
Запам’ятайте ці слова:
1.
colour [‘kʌlə] — цвет
2.
favourite [‘feɪv(ə)rɪt] — любимый
3.
love [lʌv] — любовь, любить
4. feel [fi:l] — чувствовать
5. feeling
[‘fiːlɪŋ] — чувство
6. heart
[hɑːt] — сердце
7. life
[laif] — жизнь
8. fire
[‘faɪə] — огонь
9. nature
[‘neɪʧə] — природа
10.
sun [sʌn] — солнце
11.
mind [maind] — мозг
What is Your Favourite Colour?
People think that colours have meanings. They connect them with
some objects or feelings in their mind.
The RED colour is the colour of fire. It is a colour of love, too.
If RED is your favourite colour, it means that heart rules your life.
If RED is your favourite colour, it means that heart rules your life.
The YELLOW colour is the colour of the sun. It is a joyful colour and usually
makes you happy.
The GREEN colour is the colour of nature, trees and grass. It means
harmony and peace and makes you feel relaxed.
The BLUE colour is the colour of the sky. It is
a cold colour and may dull your emotions.
If BLUE is your favourite colour, it means that your mind rules your life.
If BLUE is your favourite colour, it means that your mind rules your life.
Most people associate WHITE with good and BLACK with evil. But in some countries in
the east BLACK is a good colour and WHITE is not.
T: read names of this colour & translate them one more time:
1. red
[red]
2. orange
[‘ɔrɪnʤ]
3. yellow
[‘jeləu]
4. green
[gri:n]
5. blue [bluː]
6. purple
[‘pɜːpl]
7. white
[wait]
8. grey
[grei]
9. black
[blæk]
10.
brown [braun]
11.
pink [pɪŋk]
Перекладіть і запам'ятайте ще кілька
простих виразів з назвами квітів для початківців: red apples — красные яблоки
1. orange
oranges — оранжевые апельсины
2. yellow
sun — желтое солнце
3. green
trees — зеленые деревья
4. blue
sky — голубое небо
5. purple
flower — фиолетовый цветок
6. white
clouds — белые облака
7. grey
stones — серые камни
8. black
cats — черные кошки
9. brown
teddy bear — коричневые мишки
10.
pink rose — розовая роза
Evaluation.
You were very active today! Well
done!
13.
Describe the picture. (There are two different pictures: a kitchen
and a living room. Pupils should choose one and describe it naming the objects
with the colors with the help of the structure there is/there are)
14. Письмо
додаток 2. 5хв
3.Заключна
частина: Conclusion.
Conclusion. Підведення підсумків заняття.
Учитель будує короткі діалоги з учнями з опорою
на ілюстративний матеріал.
наприклад:
Перший діалог.
T: What is this?
P1: This is a medal
P1: This is a medal
T: What colour is it?
P2: It is gold.
Т: Well!
P2: It is gold.
Т: Well!
Другий діалог.
Т: What is this?
P3: This is a jacket..
Т: What colour is it?
Р4: It is silver.
Т: ОК.
P3: This is a jacket..
Т: What colour is it?
Р4: It is silver.
Т: ОК.
Третій діалог.
T: What is this?
P5: This is a pencil.
T: What colour is it?
P6: It is bronze.
Т: Good.
P5: This is a pencil.
T: What colour is it?
P6: It is bronze.
Т: Good.
-Well, what have we done today? Very
nice! Now, I will show a color and name it, if I`m mistaken, correct me. Ex.:
It`s red. No, it`s blue…
Home task.
-Your home task is to draw your
bedroom and write the colors of the objects.
Reflexion
-I think our lesson was successful.
Bat what do you think? Take smiles a happy smile, neutral smile and sad one and
put them
in right corner if you have bright emotioms and vice versa .Please,
stick your smiles!
I want to thank you for your good job
and ask: what did you like most of all in our lesson?
(sing colours song)
T: Our lesson is over. Good bye, children!
Pp: Good bye, teacher!
Pp: Good bye, teacher!
Комментарии
Отправить комментарий